Hijab kan være dritstilig! Råsexy!

Er religionsfrihet en del av det norske verdisettet?

Det er til å spy av. Det settes klagerekord i NRK - fordi en programleder skal bruke hijab! Jeg forstår ikke en gang problemstillinga.

En sak er at de som klager ikke har forstått forskjellen på en som opptrer som nyhetsanker i Dagsrevyen og ei ung jente som skal lede et valgprogram. Jeg lar akkurat dette ligge, i forvissning om at de som ikke for lengst har forstått dette neppe noen gang kommer til å forstå det.

Mye viktigere er det voldsomme hatet som pipler ut av kommentarfeltene. NRK beskyldes for å «fremme terrorisme» og for å ville «avkristne Norge». NRK - som daglig sender kristen gudstjeneste! Om det fins én religiøs retning som favoriseres her i landet, så er det jo nettopp kristendommen. Ja, våre folkevalgte har til og med greid å vedta at fortellinga om kristendommen skal utgjøre minst 50 prosent av undervisninga i et skolefag som handler om religion og livssyn!

En soleklar diskriminering av alle andre livssyn enn kristendommen. Men hvor er de som syter og klager i dette spørsmålet? Fraværende, selvfølgelig. For det er jo «kristendommen som er norsk»! Halleluja! Kristendommen ble funnet opp i Midtøsten, der flesteparten av kvinnene går med hijab!

Jeg bor på østkanten i Oslo, og tar ofte T-banen hjem fra sentrum. Noen ganger føler jeg meg nesten omringa av jenter som bruker hijab. Men, for å si det på et språk i hvert fall de mannlige hatpredikantene forstår: Mange av hijabene er dritstilige! Råsexy!

Jeg snakker nok for døve ører, men det er likevel mulig å gjøre et forsøk: Slutt med tullballet deres, vår så snill! Voksne damer må få lov å ha hva de vil på hodet! Kan dere ikke heller glede dere over at stadig flere unge muslimer - spesielt jenter - våger å ta ordet i offentligheten? Det ville vært å vise toleranse - en egenskap som definitivt burde tilhøre det norske verdisettet.

 

25 kommentarer

Asbjørn Karlberg

22.08.2017 kl.10:51

Tror ikke helt du har oppfattet hovedspørsmålet, Rønsen. Javisst, enkelte hijaber kan være råsexy på kvinnen som bærer den. Men det er ikke poenget. Poenget er at hijab er et signal om at JEG ER MUSLIM, jeg støtter en ideologi som har et forkvaklet kvinnesyn og forbyr kvinner å kjøre bil, delta i debatt, ? ja, Rønsen, såpass kjenner du til islam, ikke skap deg!

Hijaben signaliserer til meg at bæreren eller bærerens eier (mannen, familien) setter islams lover og sharia høyere enn norsk lov.

22.08.2017 kl.14:05

Enig. Hijhab kan være moderne og sexy. En hardtarbeidende og samfunnsbevisst kvinne som virkelig fremmer muslimske kvinners bruk av hijab i et moderne samfunn er Mia Khalifa.

Mikkulv

22.08.2017 kl.14:07

Kors i dagsrevyen og hijab i velgprogram sammenlikningen er fulstendig irrelevant. Det handler om normalisering av hijab, hva skjer når dette blir fremtredende, dyttes frem i diverse medier daglig. Jo, det blir mote, i fremtiden kan jenter med fritt hår bli avvikere. Majoriteten bestemmer. Ønsker vi dette?

hijabigurl

22.08.2017 kl.14:08

Mange, mange takk for innlegget!! -Slutt med tullballet, folk må få ha på hva de vil.

Er 18 og bruker hijab selv. Jeg har aldri skjønt hvorfor andre bryr seg. Og jeg har mange norske venner som ikke bruker hijab, de er faktisk mine nærmeste. Aldri om jeg ser ned på de, er d mulig?!

Get over it people!!

Psst får mer sans for hijab når folk misliker det så mye, og selveste innvandringsministeren sier plagget er kvinneundertrykkende....

John

22.08.2017 kl.14:08

Grøss* 4 !

Bonzibuddy

22.08.2017 kl.14:10

Så voksne damer skal altså få ha hva de vil på hodet i beste sendetid på statskanalen, men finner de på å ha et kors rundt halsen...ja DA blir det huskestue! Det er DU som ikke har skjønt noe som helst Rønsen! ...det lukter humanetiker lang vei.

Roy Kvatningen

22.08.2017 kl.14:19

I en tid der riksmediene er under press for å være venstresidens talerør, i en tid der islamsk terrorisme preger nyhetsbildet (har faktisk ikke sett noen terrornyheter i dag, men det er tidlig på dag enda) velger NRK å kjøre en slags politisk analyse gjennom en islamist (vi vet jo allerede utfallet, 80% av muslimer stemmer jo AP). Hvis du tror jeg lyver når jeg skriver islamist så google navnet hennes og "facebook". Da får du se poster fra før hun ble medienorges yndling (slettet såklart men alt lever evig på internett) der hun blandt annet oppfordrer til jihad i Israel. NRK forbyr nyhetslesere å bære kors, så lager de et politisk program der en kjent islamist skal vurdere partiene. Er det rart folk er opprørte? Du må være passe godt indoktrinert for å ikke sjønne denne problemstillingen. Gjør meg en tjeneste, ta en oppsummering om et par uker fra nå, hvor mange drapstrusler har du fått fra muslimer for å skrive at jenter i hijab er "råsexy". Lykke til.

Petter

22.08.2017 kl.14:22

Hva er det ved den homohatende, kvinneundertrykkende, totalitære ideologien islam du finner så tiltalende??

Maria

22.08.2017 kl.14:25

Om ein skal bruke den retorikken kan ein jo og hevde at eit kors kan vere sexy... Poenget i dei fleste klagane går vel meir på at det vert feil å nekte eit kors om ein godkjenner hijab. Enten er det nei til alle religiøse symbol på statsfinansiert TV eller så må ein kunne bruke religiøse symbol frå alle religionar. Eg ynskjer helst å slippe å sjå religiøse symbol på TV som eg finansierar.

Sukk

22.08.2017 kl.14:33

Før ville folk ha hijab forbud.

Svaret var at det var ikke nødvendig siden så få brukte det.

Nå ønskes det nikab forbud.

Det er ikke nødvendig siden så få bruker det.

Nå er hijab "vanlig"........

Hvem som får merke det om de ikke er riktig antrukket? Det er ikke menn.

Dette er et plagg som representerer politisk islam. Jeg er ren og skal ikke plukkes på. De som ikke bruker det er fritt vilt. Det er jo som sagt kvinnens feil. Ikke mannen.

Skal linke deg noe lesestoff, så kan du begynne der.

http://lilybandehy.blogg.no/1503311018_hvor_er_feministene_i_kampen_mot_barnehijab.html

https://www.rights.no/2017/08/aftenpostens-og-nrks-samfunnsdebatt-en-historie-om-a-gjore-livet-behagelig-for-seg-selv/

https://www.rights.no/2017/08/apropos-nrks-normalisering-av-hijab-hvorfor-angriper-jihadistene-kvinner/

Mikkulv

22.08.2017 kl.14:34

Kvinner i naziuniform er langt mer sexy... Har aldri likt nonnesnusk

Humm

22.08.2017 kl.14:51

Når skal det gå opp for folk flest da at Hijab kun representerer det politiske Islam, som ble innført under revolusjonen i Iran 1979.

Hijab er og blir en ren provokasjon mot vestlige verdier uansett hvordan media og politikere prøver å vinkle det til noe annet.

Dette plagget har ingenting i den vestlige verden å gjøre.

Stem riktig i høst, så man kan bli kvitt denne diskusjonen en gang for alle.

Ikke se på meg, da er du rasist, ikke snakk til meg, da er du rasist.

Begynner å bli passe lei, det går ikke en dag uten at dette er et tema i et eller annen media.

Willie von Busche

22.08.2017 kl.15:08

Befriende lesning, Arild.

Jeg kjenner mange jenter med hijab. Pene og sexy er de alle sammen. Jeg har aldri skjønt ståket rundt hijab, men skjønner godt problemet med niqab og burka. Dette er plagg som bør forbys etter min mening.

Thomas

22.08.2017 kl.15:34

Er ikke hele poenget med hijab at det IKKE skal være sexy?

Judas Iscaroit

22.08.2017 kl.15:41

Jepp. Så du mener at steining av kvinner er sexy. Kaste homoer fra høye hus er sexy. Kappe hode av "ikke-troende" er sexy.

Har litt problem med å ta en slik person seriøs.

Martin A. Engeset

22.08.2017 kl.15:50

Det verkar ikkje som hr. Rønsen nokon gong har lese Koranen. Ingen bør eigentleg debattera Islam utan å ha lese boka, så dei veit kva dei snakkar om - og lese den med hjerna og kunnskapar innkopla, ikkje berre med augene og kva Islam kallar "taqlid" = blind tiltru.

Amerika har noko dei kallar Ku Klux Klan. Les kapittela - suraane - frå Medina, og du vil finna for mange parallellar i moralkodene og metodikk for å nå måla, bortsett frå at Koranen er vel så open for å bruka løgn og sterkare som arbeidsreidskap (fx. vers 2/225, 5/89, 16/91, 66/2 eller "Muhammad Lying in the Quran", Amazon). (Suraane frå Mekka er gjenomgåande mildare, men betydelege delar av dei er abrogerte - gjorde ugyldige - av dei yngre og hardare versa frå Medina. Noko muhammedanarar ALDRI nemner når dei siterar abrogerte, milde vers for å syna kor mild Islam er.) Dei bør sjølvsagt få gå rundt og demonstrera si støtte til KKK ved å bruka sine kvite hetter - dei er då trass alt vaksne menneske, og må få kle seg som dei vil!

Vi hadde ein mann ved namn Hitler som skapte nazisma og stal lukketeiknet svastika - også kalla hakekors - frå Asia. Koranen, og særleg suraane frå Medina har litt for mange likheitspunkt med den mannen sitt syn - innkludert det som er utfelt i moralkodene og tilrådde arbeidsmatodar. (Td. "Verses of War in the Quran", Amazon.)

Nei, før du skrik opp om diskriminering og usanning, les suraane frå Medina. Det er ikkje utan grunn at Islam av og til vert samanlikna med akkurat nazismen (f.x. av verdsnamn som psykologen C.G. Young). Men alle og einkvar bør då få symbolisera sin stønad til slik moral, og krav om blod, etc. - i alle fall så lenge dei ikkje er på Dagsrevyen - ved å "flasha" med ein svastika eller to! Dei er då trass alt vaksne menneske, og må få avgjera sjølv kva dei vil iføra seg!!

DET ER IKKJE PLAGGET, MEN SYMBOLVERDIEN - SYMBOLVERDIEN DET HAR FOR DEN SISTE STORE KRIGS-, TERROR- OG UNDERTRYKKINGSRELIGIONEN Å BLI REKLAMERT FOR, STØTTA OG MARKNADSFØRD, SOM ER PROBLEMET.

Det heile vert ekstra ironisk, når ein veit at Koranen er så full av faktafeil, andre ikkje-religiøse feil, sjølvmotseiingar, etc., at dette provar 100% at det ikkje er sant at boka er diktert av ein gud eller ovundra av ein gud og englane hans i Himmelen (td. www.1000mistakes.com). Ingen gud korkje gjer eller ovundrar så mange feil, etc. i si "heilage" bok = at boka er dikta opp av nokon annan (truleg av Muhammed, som trengde ei maktplattform), og Islam soleis beviseleg er ein oppdikta "religion".

ACAB

22.08.2017 kl.16:18

Hijab er slettes ikke sexy og det beste beviset jeg kommer på er hu norske konvertitten jeg ikke husker navnet på. Så ut som en sekk poteter med hijab men uten så hun svært tiltalende ut.

Fuck off med de dumme blogginnlegga dine. Det er alt for lett å skrive blogg og bli hørt. Dumskaller som deg skulle vært skutt. Jævla tomsing!

22.08.2017 kl.17:01

Om det bare hadde vært jentenes valg, men dette er de mannlige medlemmene som bestemmer at alle jentebarn, noen fra de er 5-6 år skal gå med hijab? Så hvor tror du jentenes ønsker kommer frem? Bare naivistisk ta kegods! I Jordan for bare 25-30 år siden, gikk de fleste kvinner/jenter i skjorts og skjørt! Og nå går alle kvinner/jenter i hijab og nikab! Dette er de muslimske fundamentalistene som har fått til. Og det stopper ikke der. Målet er at alle kvinner i Europa skal tildekkes. Det blir sexy det!

Jensemann

22.08.2017 kl.18:07

LOL? Vel smaken er som baken, men for min del er jeg glad en del av de troende bruker hijab/burka eller niqab. Er stor porsjon overvektige blant de troende, jeg ikke hadde hatt glede av å se på disse uansett. Så de kan skjule sin "skjønnhet" så mye de bare orker for min del.

Stine

22.08.2017 kl.18:11

Det finnes mange millioner kvinner som er tvunget til å bære dette symboltunge plagget, selve integreringens motpol,

En integrert jente med innvandrerbakgrunn betyr at hijaben er borte.

Mann

22.08.2017 kl.18:16

Naziuniformer er også dritsexy! Spesielt på damer.

Så da venter vi på NRK's nye satsning 'Adolfine tar valget'nå i høst.

Vicky

22.08.2017 kl.18:18

Pass deg for ditt begjær for disse hijab damene ,kan ende med æresdrap vet du.Hijab har ingenting i ett demokratisk likestillet samfunn å gjøre.Å kalle folk som er i mot dette hatere sier sitt om deg.Jeg grøsser når jeg ser småjenter i hijab og en del av de er kjønnslemstet i tilegg ,barnemishandling .Å si at de kan gå med hva de vil er tøv.En del av disse kvinnene har ikke valg.

Stolt Araber

23.08.2017 kl.14:58

Godt skervet Arild, du har rett.

Jorn C. K. Pedersen

24.08.2017 kl.18:36

Nei, Rønsen. Det er pinlig åpenbart at du ikke engang forstår problemstillingen. Sannsynligvis skjønner du den ikke om du får den servert på et fat. Greit nok at du SYNES det, men å skrive det offentlig? Ærlig talt. Mer historie- og innsiktsløs går det ikke an å bli. Du har fått noen lenker om emnet. Her har du en til, skrevet av to som har vokst opp under islam men har sett galskapen for det den er. Les disse, så kanskje du forstår hva en hijab er.

http://gjest.blogg.no/1462888876_til_alle_kvinner_som_.html

27.08.2017 kl.17:29

Interessant at Rønsen mener at kvinner iført hijab er sexy, for hijabkulturens påståtte intensjon skal jo være det motsatte - nemlig at menn skal hindres i å bli seksuelt tiltrukket. Rønsens kommentar kan ses som en bekreftelse på hva jeg mange ganger tidligere har sagt i andre sammenhenger - at hijab sammen med de andre kjønnsspesifikke tildekningsplaggene egentlig kan oppleves som fetisjistiske fenomener og snarere uttrykker en fetisjistisk anlagt kultur - der det som er åpenbart skjules for å øke kraften i den seksuelle opphisselsen /tilfredsstillelsen. Sånn sett ikke uttrykk for veldig dydighet, eller..?

Skriv en ny kommentar

hits